Monday, November 16, 2009

Tips untuk memilih Kiub Rubik pertama anda.

Aku nak kongsi pengalaman aku beli RUBIK kiub ni.

a) Kalau korang ada bajet dlm RM3 - RM5 je, cadangan aku ialah amik je mana2 kiub yg korang rasa mengikut bajet korang. Ape nak buat.. tu je yang kita mampu... :P. Tapi ada kemungkinan kiub murah ni susah nak twist dan nak pusing2.. Kadang2 kena letak pelincir sikit  baru sedap nak pusing. Sangkut2 sampai kadang2 sakit tangan. Boleh didapati dengan mudah di mana2 kedai permainan terutamanya di Nilai 3. Pic di bawah adalah contoh yang RM3.




b) Kalau bajet RM5 ke atas, korang boleh beli RUBIK kiub yang stretchable (tak sangkut2 kalau korang twist mana2 layer kiub tu). Ada yang color asas kiub dia putih dan ada yang hitam. Warna asas kiub putih agak mengganggu aku (pendapat peribadi aku.).. Kalau warna hitam kiub dia, nmpak macam ori cket dan mudah dilihat. Yang aku beli hari tu dekat alamanda putrajaya. Ada booth jual permainan budak2. Kongsi dengan Sarjan Ajis. So, korang boleh pusing2 dengan rancak dan lincah. Pic di bawah adalah contoh yang kiub yang sedap dipulas2. Selamat beRUBIK!

No comments:

Post a Comment